17 Eylül 2012 Pazartesi

Pazar Gecesi Sineması: Life in a day

Haftaya ne güzel bir nokta oldu akşam izlediğim film ve yeni haftaya da güzel, güç veren, hayatı normalleştiren bir başlangıç... Youtube tarafından gerçekleştirilen bir projeymiş.. Gözlerimi kırpmadan öylece takılıp kaldığım muhteşem bir belgesel... Filmde 26 Temmuz 2010 gününün farklı ülkelerde, farklı insanlar tarafından ama özde tanıdık, bildik biçimlerde aktığını görüyorsunuz.. Kocaman bir bütünün küçücük bir parçası olduğumu hissetmek iyi geldi... Proje kapsamında 192 ülkeden 4500 saatlik görüntü gelmiş ve ortaya bu film çıkmış. Müzik de beni çok etkiledi. İzleyin, izlettirin.. Beni filmin bitişi çok etkiledi.. O kocaman bütünün parçası iken aslında ne kadar da yalnız olduğumuzu düşündüm.. Son sahnede arabasında oturan genç kadın şunları söylüyordu:
 
"Gece yarısı olmak üzere ve süre bitmeden bu videoyu çekmem lazım. Bütün gün çalıştım. Cumartesi olmasına rağmen! İşin en kötü tarafı; bütün günü, şaşırtıcı birşeyler olmasını, bugünü telafi edecek, harika birşeyler olmasını bekleyerek geçirdim. Tek istediğim; herkese, sıradan bir günde bile olağanüstü şeyler olabileceğini göstermekti. Doğrusu, böyle şeyler her zaman olmuyor ve bugün bütün gün boyunca hiçbir şey olmadı. İnsanlar, benim burada olduğumu bilsinler istiyorum. Unutulmak istemiyorum. Burada oturup da, ne kadar harika biri olduğumu anlatacak değilim. Çünkü, öyle değilim. Ben sıradan bir hayatı olan, sıradan bir kızım. İlgi çekici hiçbir özelliğim yok. Ama olmasını isterdim ve bugün güzel bir şey, güzel hiçbir şey olmamasına rağmen, bu gece güzel bir şeyler olmuş gibi hissettim."
 
Çoğu gün içimde bu duygu ile dolaştığım için sanırım çok yakın hissettim. Hayat aslında bence hislerden ibaret... Aslında öyle hissedebilmek için güzel bir şey olması gerekmiyor, şaşırtan, herkesi imrendiren birşeyler yaşanması şart değil, bazen hiçbir şey olmadan öyle hissedebiliyor insan.. Güzel birşeyler olmuş gibi hissettiğimiz günleri çoğaltabilmek dileği ile.. Aşağıda farklı sahnelerde farklı seslendirilen, melodilendirilen tek bir şarkıdan oluşan soundtrack'ten bir örnek paylaştığım filmi youtube'dan izlemek mümkün!
 

2 yorum:

  1. çok merak ettim. ilk fırsatta izleyeceğim.

    öptüm
    beyhan

    YanıtlaSil
  2. Mutlaka izle Beyhancım, eminim seversin :)

    YanıtlaSil