10 Mart 2010 Çarşamba

İstanbul.. Kadıköy.. Çiya..

Havalar ısındıkça ben İstanbul'u daha çok özlüyorum.. Bugün Kadıköy'de olmak, önce Bahariye'de şöyle bir turlayıp, ara sokaklardaki sahaflarda takılmak, acıkınca Çiya'ya gitmek, muhteşem Antakya yemeklerinden yemek, ardından atlayıp bir vapura Beşiktaş'a geçmek, arkadaşlarımı görmek, Boğaz sularının ıslattığı çay bahçelerinde çay içmek, öyle boş boş takılmak, sohbet etmek, tembellik yapmak istedim çok..

Çiya'yı özellikle anmak istedim.. Yolunuz düşerse mutlaka uğrayın! İstanbul'da yaşadığım dönemde, bende bir bağımlılıktı.. Düzenli olarak giderdim.. Hatta bir zamanlar bir garson vardı; Murat, ama artık orada çalışmıyor.. Hemen "hoşgeldin abla" diye karşılar, her zamanki karışık sebze tabağımı hazırlartırdı bana.. Ardından da mutlaka zahter çayı, demirhindi şurubu ya da o anda onun seçtiği başka bir ikramlık gelirdi masaya.. Aslında aynı sokak üstünde üç tane yer var aynı isimli ve aynı kişiye ait; ikisi Çiya Kebap, biri ise benim favorim olan Çiya Sofrası.. Mesela gittiniz arkadaşlarınızla; içinizden bazıları tencere yemeği yemek istiyor, bazıları ise kebap-pide falan.. Hiç sorun değil! Bu üç lokantadan birine oturun, hepinizi mutlu edecek seçenekler sunulur hemen.. Hatta hava güzelse, dışarı masalar kurulur ve sokak; Çiya Sokağı olur..

Seçenekleri, adres gibi bilgileri aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz.. Bir keresinde; bir arkadaşım, vişneli kebap yemiş ve çok lezzetli olduğunu söylemişti.. "Fırında yeni dünya" gibi değişik et yemekleri ve mevsime göre değişen çok çok lezzetli sebze yemekleri gibi seçenekler var..

Yukarıdaki fotoğraftan da anlaşılacağı üzere biz, ailenin üç kızı, pek seviyoruz Çiya'yı :)) 


5 yorum:

  1. şu anda İstanbul o kadar soğukki inan ne vapur ister canın ne Kadıköy. dışarı çıkmaya korkuyor insan :( off nerde kaldı bu bahar!

    YanıtlaSil
  2. dünkü Ankara havasının hatırlattıklarıydı.. bugün burası da soğuk... bırrrrrrrrrr :)

    YanıtlaSil
  3. bayılırım!!! sen yazınca ne kadar çok özlediğimi farkettim :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili poh poh perisi, çok yakında Lal ile beraber enfes yemeklerin tadına bakmanızı diliyorum..

    YanıtlaSil
  5. Bahariyeyi iyi bilirim ama uzun zaman oldu gitmeyeli güzel bir görüntü biberli pideyi de özlemişim...sevgiler

    YanıtlaSil