17 Ekim 2011 Pazartesi

Bir Hafta Sonu Kaçamağı..

Geçen hafta sonu Kapadokya'ya kaçtık.. Asıl amaç; vadilerin üzerinde balonla uçmaktı ama gel gör ki sonbahar işi bozdu. Pazar sabahı uçuş için bizi alacakları saatten önce uyandığımızda telefonlarımız çaldı, "rüzgar nedeni ile uçuş iptal" haberini böylece aldık.. Uçamadık ama Kapadokya'da keyifli saatler geçirdik.. Ürgüp Öğretmenevi'nde kaldık.. Bugüne kadar kaldığım öğretmenevleri içinde kesinlikle en temiz ve en güzel olanı idi.. 100 yıllık, yüksek tavanlı, okul olarak inşa edilmiş ve uzunca bir süre okul olarak kullanılmış taş bir bina.. Yolunuz düşerse önerebileceğim bir yer; üstelik oda-kahvaltı öğretmenler için 23, öğretmen olmayanlar için 33 TL.

Göreme Belediye Başkanı tarafından da ağırlandık.. Son derece zarif bir bey, sayesinde herhangi bir turda göremeyeceğimiz yerleri gördük.. Ben daha önce bir kaç kez gitmiştim Kapadokya'ya ama hiç Ürgüp'de kalmamıştım, gecesi de canlı, keyifli bir yerdi.. Akşam Kapadokya şarabı ile daha da güzel oldu :)
Bunlar bebek peribacaları.. bizden sonraki nesiller için :)
Avanos'ta çömlek atölyesinin satış reyonu
 Paşabağ Vadisi
Kucağımda uykuya dalan iki minnoş :) ohh ne çok mıncıkladım onları..

1400 yılında yapılmış Merkez Yahya Efendi Camii, Ürgüp
Öğretmenevi, 1908 yılında başlanan inşaat 1911'de tamamlanmış.. Odamız ikinci kattaydı.