3 Eylül 2011 Cumartesi

Bayram Tatili.. Kürkçü Dükkanı: Çınarcık


Bu bayram uzun bir süreden sonra tüm aile, hep beraber Çınarcık'taydık.. Bilmeyenler için birazcık bilgi: Çınarcık, Yalova'nın ilçesi.. Denizle orman arasına sıkışmış, ama apartmanlardan dolayı fazlasıyla şehir görünümünde, yine de köylerin dibinde küçük bir tatil beldesi diyebiliriz. Çınarcık'ta yerleşim deniz kenarına yoğunlaşmıştır, çünkü deniz kenarından birden yükselir kara.. Bu nedenle binalar-insanlar, denizden çok uzaklaşamamıştır ve iyi de olmuştur.. Bu sayede orman ayakta kalabilmiştir.. 

Çınarcık, İstanbul'a yakınlığı nedeni ile eskiden gözde sayfiyelerden biri idi.. Ben üniversitedeyken bizimkiler de oradan küçük bir daire almışlardı. Aslında bizim o daireyi aldığımız dönem, Çınarcık'ın kirlilik nedeni ile "out" olduğu dönemdi.. Ama yine de aynı dönemde müzikli çay bahçeleri, bir megastar çıkarmıştır: Tarkan!

17 Ağustos 1999'da annemle beraber Çınarcık'taydık.. Bizde birşey yoktu, ama feci sallanmıştık.. Günlerce uyuyamamıştım.. Sonraki yıllarda da doğal olarak tadı tuzu kaçtı Çınarcık'ın.. Gelenler epeyce azaldı.. Ama özellikle annem, çok sever. Bu yıl bayramda oradaydılar.. Biz de kardeşim ve Derin'le birlikte katıldık annemle-babama..

Hep Çınarcık'ta, Eylül ayında denizin çok güzel olduğunu duyardım.. Artık deniz temizlendiği için mi? Aylardan Eylül olduğu için mi? İkisi bir arada olduğundan mı? Bilemem ama deniz gerçekten muhteşemdi.. Her zaman Çınarcık'ın sakinlerinden olan denizanaları yoktu, pırıl pırıl suda dip görünüyordu, su çok soğuk değildi ve hep alıştığımız dalgalar-çırpıntılar da yoktu.. Doya doya yüzdüm.. Denizden çıkmak istemedim.. Son iki gün, deniz kızıla boyanana kadar denizdeydim.. Denizdeki insan sayısı azaldıkça, koca koca kefaller kıyıya kadar gelip zıplaya zıplaya yüzdükleri için korkup çıktım.. Yoksa hava kararana kadar kalabilirdim :)

Çınarcık'ın poyrazı boldur.. Akşamlar mutlaka rüzgarlıdır ve rüzgar estikçe sanki İstanbul'u da önüne katıp getirecektir.. Geceleri İstanbul ışıl ışıl karşınızdadır.. Nemin düşük, rüzgarın çok olduğu gündüzlerde de İstanbul'u karşınıza alıp yüzersiniz..

Çınarcık'ı seviyorum, güneydeki pek çok yeri keşfetmeden önce bizi pek güzel ağırlamıştır, vefa borcum var :) şimdi de temizlenen denizi ile tekrar gözüme girmeye hazır :) arada sırada haftasonları kaçabilirim..

Severim, öneririm :)

3 yorum:

  1. Ben lisedeyken Yalova'ya yazlığa gelirdik...her akşam önce Gökçedere2den dondurma alır sonra da Çınarcık'a geçerdik. Denizinin taşlı oluşu beni biraz yıldırırdı, ilk deniz ayakkabılarını Çınarcık2da görmüştüm desem inanın...
    Ama sanırım bi 25 yıldır falan gitmemişimdir...
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Benzer şeyleri ben de hali hazırda bulunduğum güney marmara köyü için diyorum demesine de; içimden de bir ses "vefa ve alışkanlıklarla yoğrulmuş züğürt tesellisinden başka bir şey değil bu" diye parazit yapıyor işte :) Ne etmek lazım bilemiyorum :S

    YanıtlaSil
  3. 25 yılın ardından tekrar görmek isterseniz eşlik edebilirim :)

    ve ne olursa olsun keyfimize bakmak lazım sanırım :)

    YanıtlaSil